A huge collection of 3400+ free website templates www.JARtheme.COM WP themes and more at the biggest community-driven free web design site

QI GONG

Zapraszam na zajęcia QI GONG
(pisane też Chi Kung - wymawiaj "czi kung")

ul. Wyszyńskiego 14, oficyna, 1 piętro, Klub Tańca HD

poniedziałek godz. 16.30-18.00 (Al. Boh. W-wy 83 b)
wtorek godz. 9.30-11.00
sobota godz. 9:30-11:00

niedziela 10-11.30

cena 120 zł/miesięcznie/1 x w tygodniu
cena 180 zł/miesięcznie 2 x w tygodniu

Warsztaty QI GONG z Mistrzem Marcusem Bongartem 23-30.03.2019
Ośrodek "Wielki Błękit" w Łukęcinie, ul. Spacerowa 3

 
Kolejne Seminarium Qi Gong:
19-20.01.2019 Zielona Dolina

wyjazd po zajęciach Qi Gong, ok. 11.30
wyjazd w niedzielę po zajęciach ok 18.00
posiłki wegetariańskie i mięsne



 wsb 222x250 Piotr+Ciesielski

QI GONG - 8 Kawałków Brokatu >>> zobacz tutaj

Ćwiczymy w sali przy ul. Wyszyńskiego 14
https://her.is/2w1Cmbl
Piękna, nowa (!) sala z lustrami!

Qi Gong siedzący i stojący:
Zajęcia odbywają się w pozycji siedzącej lub stojącej, a więc praktycznie każdy kto może siedzieć lub stać może w nich wziąć udział.
Są to zajęcia poświęcone pracy z energią. Dużo pracujemy nad właściwą techniką, oddechem, i właściwym prowadzeniem energii.
Po opanowaniu form stojących i siedzących (w tym również "8 Kawałków Brokatu" w pozycji siedzącej i stojącej), będziemy pracować nad innymi formami).
 
Tematyka zajęć:

- ćwiczenia na meridiany
- oddychanie odwrotne
- ćwiczenia Wei Qi
- 8 Kawałków Brokatu
- 8 Jedwabnych Korzeni Życia
- 5 Sylab Bojowych Bon
- 5 Elementów
- Zabawa 5 Zwierząt
- ...
 
Dla kogo są te zajęcia? Dla wszystkich, którzy chcą poznać chińskie techniki pracy z energią. Chorym na serce (zajęcia są w odciążeniu - na siedząco), mającym problemy z układem kostno-stawowym, chorym na płuca, na nadciśnienie i niskie ciśnienie, paniom w ciąży i po porodzie, panom z problemami męskimi.
111.jpg
Osiem Kawałków Brokatu korzysta z bogatych doświadczeń Chińczyków nad badaniem meridianów akupunkturowych. Systematycznie i starannie uwalnia od nagromadzonych napięć, przeciera drogę energii tak, by jej przyjmowanie i wydatkowanie było w równowadze. W obecnych czasach większość ludzi zgromadziła w swoich organizmach wiele różnych zanieczyszczeń. Nie można więc oczekiwać szybkich efektów, jeśli ćwiczymy krótko lub z długimi przerwami. Dopiero po dłuższym czasie prawidłowego wykonywania Ba Duan Jin (8 Kawałków Brokatu) sami poczujemy swobodnie płynącą energię (np. ciepło lub mrowienie). Wtedy Qi przestanie być dla nas mitem i będzie osobistym doświadczeniem.
Zestaw Ośmiu Kawałków Brokatu uruchamia wszystkie mięśnie i stawy oraz masuje narządy wewnętrzne, podobnie jak inne, dobrze ułożone systemy ćwiczeń fizycznych. Jednak aby zrozumieć czym różni się on od zachodnich ćwiczeń i na czym polega jego skuteczność, należy nawiązać do chińskiego obrazu istoty ludzkiego ciała i zdrowia.
Dla klasycznej medycyny chińskiej człowiek jest nieodłączną częścią otaczającego go świata a jego wewnętrzny system energetyczny jest powiązany z kosmosem.222.jpg
Zdrowy organizm ludzki naturalnie podlega wpływom Wszechświata i żyje w równowadze z otoczeniem. Człowiek tak samo jak łąka, składa się z wielu części. Wystarczy, że coś zagrodzi jeden z małych dopływów potoku a powstanie w tym miejscu bagno. Taką barierą w organizmie ludzkim są napięte mięśnie i ścięgna. To one zagradzają drogę energii Qi, a część ciała ma wtedy nadmiar lub niedomiar energii.
Ćwiczenia wykonujemy w wolnym tempie i w rozluźniony sposób, jakbyśmy poruszali się w ośrodku gęstszym niż powietrze. Staramy się nie napinać mięśni brzucha i rozluźnić stopy. Uświadamiamy sobie środek ciężkości ciała w okolicy pępka, w głębi brzucha. Ruch prowadzimy tak, jakby wychodził z tego miejsca. Staramy się rozluźnić biodra ("schować ogon pod siebie"). Jeżeli są one wygięte do przodu, wtedy blokują przepływ energii między dolną a górną częścią ciała.
Najlepiej jest ćwiczyć rano i wieczorem.
Każde z ośmiu ćwiczeń powtarzamy tyle razy, ile mamy ochotę, ale nie mniej niż trzy powtórzenia.
Cały zestaw trwa wtedy około dwunastu minut.
Jeśli mamy mało czasu, można wybrać sobie jedno ćwiczenie najbardziej nam odpowiadające.
Jeżeli w czasie ćwiczenia utrzymamy w myśli wyobrażenie wykonywanych ruchów, ich działanie się wzmocni.
Czas trwania zajęć - ok. 90 min. Strój dowolny, nie krępujący ruchów. Obuwie sportowe, zmienne.